22/10/08

Η τηλεόραση δεν πάει καλά......εμείς;




Τελικά η συνταγή δεν βρέθηκε να συγκινηθεί ο τηλεθεατής. Γιατί σήμερα θα μιλήσω για την γενική τηελεθέαση και όχι τα επι μέρους μερίδια των τηλεθεατών ανά ζώνη. Έχουμε λοιπόν και λέμε :

Περίπου οι μισοί από εμάς βλέπουμε τηλεόραση. Και μάλιστα για συγκεκριμένα πράγματα. Το πρώτο είναι η ψυχαγωγία. Και το δεύτερο είναι το ποδόσφαιρο. Και πιο συγκεκριμένα :

Ένας στους 3 από εμάς ανοίγει τηλεόραση να δει τον Λάκη Λαζόπουλο. Για μένα είναι ανησυχητικό ότι στην τηλεόραση επιβιώνει το σχόλιο μόνο των γεγονότων και όχι το γεγονός. Γιατί η δύναμη πάντα της τηλεόρασης ήταν η ενημέρωση. Έγινε λοιπόν τόσο αναξιόπιστη που προτιμάμε να βλέπουμε την διακωμώδησή της και όχι την κυρίως λειτουργία της. Ο Λάκης είναι ο μόνος που συγκεντρώνει το 27% των τηλεθεατών που διαθέτουν τηλεόραση. Το δε μερίδιο του κατάφερε να περάσει τον αγώνα ποδοσφαίρου της Εθνικής με την Ελβετία!!!

Μετά τον Λάκη επιβιώνουν τηλεοπτικά κωμικές σειρές και όλες του MEGA. Πολυκατοικία, Ευτυχισμένοι μαζί, LAPD και Μαύρα Μεσάνυχτα, είναι οι σειρές που τουλάχιστον συγκινούν πάνω από το 10% όλων μας (από 18% μέχρι 10%). Και αυτό είναι το μάξιμουμ... !!! Με άλλα λόγια ανοίγουμε τηλεόραση για να γελάσουμε. Και όχι για να μορφωθούμε ή να κλάψουμε!!! Αν σκεφτείτε δε ότι υπάρχουν ελληνικές ταινίες που ακόμα και τώρα ξεπερνάνε τις "ακριβές" παραγωγές από τις τηλεοπτικές φίρμες, τότε το μέλλον ζοφερό των τηλεοπτικών παραγωγών. Συμπέρασμα;
Η τηλεόραση σταδιακά απαξιώνεται. Κι αυτό γιατί η ίδια υποβαθμίζει όλο και πιο πολύ το προϊόν της. Φταίνε πολλά. Εγώ θα πω ότι το κυριότερο είναι η ιδιοκτησία και η λογική τοποθέτησης στην αγορά των ΜΜΕ. Μια λογική συπληρωματικότητας σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες των ιδιοκτητών, που μας έφτασε στο σημείο, απλώς να την κλείνουμε......

Και βέβαια από ότι βλέπω κι εγώ έρχεται το διαδίκτυο. Αυτό που είναι φτηνό, γρήγορο, άμεσο έχει τσακίσει μέχρι και τα δελτία ειδήσεων. Ακόμα και τα ιστολόγια μας κινούνται πιο δυναμικά και αποτελούν όλο και πιο πολύ ένα νέο μέσο και πιο αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης. Με την αύξηση της γλωσσομάθειας δε του πληθυσμού και την ψηφιακή εποχή που έρχεται, η παρακολούθηση των ξένων δικτύων θα είναι εύκολη, φτηνή και πια η οθόνη η τηλεοπτική θα είναι ένα monitor για τον υπολογιστή μας. Και όταν θα βελτιωθεί η ανάλυση εικόνας από το web το tele θα πεθάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

Free Blog Counter